Liftonderhoud

Voor de gebruikers in een gebouw zijn liften belangrijke verkeersaders. Daarnaast is een lift voor de huurders / eigenaren vaak een aardige kostenpost. Niet alleen in de aanschaf, maar ook in de exploitatie. Logischerwijs moeten hier goede prestaties tegenover staan, zowel van de liftinstallatie zelf als van de partij die het liftonderhoud verzorgt.

Waarom liftonderhoud bij Mitsubishi Elevator Europe?

  • Laagste storingspercentage van Nederland;
  • Landelijke dekking met 24/7 Service;
  • Nauwkeurige onderhoudsmethodiek;
  • Tijdig bericht over monteurbezoek;
  • Voldoende reserveonderdelen;
  • Zelf-opgeleide Nederlandse monteurs;
  • Vast aanspreekpunt;
  • Transparantie in werkzaamheden en facturatie;
  • Onderhoudscontracten op maat;
  • Hoogste beschikbaarheid van Nederland;
  • Vrijblijvende eerste inspectie.
  • Innovator in liftenbranche (bijv. M-Use®)

Wij komen vrijblijvend kijken naar uw liften. Dit moment is voor ons cruciaal om u het beste aanbod te kunnen doen.

Direct vrijblijvende liftinspectie aanvragen

We bellen u op werkdagen binnen 48 uur terug om de liftinspectie te plannen op een moment dat voor u het beste uitkomt.
  • Mochten we u niet kunnen bereiken dan sturen we een mail.
  • Wilt u al meer informatie doorgeven? Het hoeft niet, maar het maakt het voor ons al makkelijker om u gerichter te helpen als we u terugbellen. Uitgebreide informatie doorgeven.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wat is goed liftonderhoud?

Goed liftonderhoud houdt in dat er vanuit de juiste vakkennis en een goed onderhoudsplan, dat afgestemd is op de specifieke lift en gebruiksintensiteit, genoeg tijd besteed wordt aan de liftinstallatie. Dit betekent dus geen ‘kijkbeurt’ van 20 minuten (zoals helaas wel veel in de markt gebeurt), maar juist het vanuit een duidelijke methodiek zorgvuldig onderhouden van alle componenten van de lift. Precies om deze reden besteden wij gemiddeld 1,8 uur per onderhoudsbeurt.

Bij Mitsubishi Elevator Europe is ons uitgangspunt om met elke klant een langetermijnrelatie op te bouwen die gebaseerd is op vertrouwen. Wij maken dan ook samen met u een duidelijke planning waarbij wij zorgen voor een goede spreiding van het liftonderhoud door het jaar heen. Daarnaast staat goede communicatie met alle belanghebbenden (van eigenaar t/m bewoners) bij ons centraal, evenals transparantie in de uitgevoerde werkzaamheden en de facturatie hiervan.

DSC07578
“LIFTEN VAN MITSUBISHI ELEVATOR EUROPE HEBBEN EEN GEMIDDELD BESCHIKBAARHEIDSPERCENTAGE VAN 99,8% EN HET LAAGSTE STORINGSPERCENTAGE VAN NEDERLAND

Belangrijkste factoren voor goed liftonderhoud

Voor het goed functioneren van een lift zijn drie factoren van primair belang:

1. Vakkundig liftonderhoud: gedegen en frequent onderhoud zorgt voor minder storingen, minder verassingen omtrent hoge reparatiekosten en verlengt de levensduur van uw liften significant. Bovendien bewaakt u hiermee de veiligheid en voorkomt u vervelende ongelukken en opsluitingen.

2. Goede kwaliteit liftinstallatie: aan een slecht product kan je nog zoveel onderhoud laten verrichten maar echt veel zal het nooit worden. Daarom is het van groot belang dat in de nieuwbouwfase goed nagedacht wordt over de toekomstige gebruiksintensiteit en gebruikersbehoeften. Heeft u een bestaande lift die ondanks uitgebreid liftonderhoud niet lekker werkt? Lees meer over de mogelijkheden die liftrenovatie biedt voor verbetering.

3. Juist gebruik: op een goede manier omgaan met de liften voorkomt vaak onnodige liftstoringen. Veel liftstoringen zijn door uzelf te voorkomen. We delen graag enkele handige tips om veelvoorkomende liftstoringen te voorkomen.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden voor onderhoud aan liften in uw eigen situatie? Neem vrijblijvend contact op en een van onze monteurs komt indien nodig vrijblijvend uw liftsinstallatie inspecteren. U kunt ook vrijblijvend een offerte aanvragen.

Liftonderhoud door Mitsubishi Elevator Europe

Minste storingen van Nederland:

Verschillende metingen van onafhankelijke instituten (o.a. WPM, Liftinstituut, Eurlicon) hebben aangetoond dat liften die bij ons in onderhoud zijn, het laagste storingspercentage van Nederland hebben. Over ons hele onderhoudsportfolio zitten wij op slechts 1,0 storing per lift per jaar. Voor Mitsubishi liften ligt dit percentage zelfs veel lager. Hiermee liggen wij ver onder het landelijke gemiddelde van bijna 3 storingen per lift per jaar.

Hoogste beschikbaarheid:

Dankzij vakkundig liftonderhoud met gedegen onderhoudsmethodiek en het gebruik van hoogwaardige onderdelen, zijn wij in staat een gemiddeld beschikbaarheidspercentage van liefst 99,8% per lift per jaar te realiseren (dit is inclusief werkzaamheden). In vergelijking met het landelijke gemiddelde van 99,0% (= liefst 90 uur stilstand per jaar!), kunnen wij dan ook met trots stellen dat onze klanten altijd verzekerd zijn van de best werkende liften.

Landelijke dekking met 24/7 Service:

Vanuit ons hoofdkantoor in Veenendaal wordt onze onderhoud- en storingsdienst centraal aangestuurd en geredigeerd naar een veertigtal onderhoud- & servicemonteurs, verdeeld over verschillende rayons in Nederland en België. Deze diensten staan, net als onze klantenservice, 24 uur per dag en 7 dagen per week voor u paraat om eventuele problemen aan uw installaties direct te verhelpen.

Full-service ontzorging:

Dankzij onze vakmensen en diverse in-house faciliteiten (fabriek, engineering, testtoren, etc.) zijn wij in staat onze klanten met elk aspect van hun belifting te ondersteunen of zelfs volledig te ontzorgen. Of het nou gaat om liftsimulaties en advies over wet- en regelgeving in het voortraject, volledige maatwerk wensen of een ‘simpele’ assistentie tijdens keuringen: bij ons bent u aan het goede adres. Bijvoorbeeld via M-Use®.

Nauwkeurige onderhoudsmethodiek:

Dankzij tientallen jaren ervaring met diverse merken en lifttypen in alle soorten toepassingen, zijn wij in staat voor elke lift en gebruikssituatie een zo optimaal mogelijk onderhoudsplan samen te stellen. Hierbij zorgen wij voor een juiste spreiding en naleving van de onderhoudswerkzaamheden. Bij ons bent u dan ook verzekerd van effectief en efficiënt liftonderhoud tegen een scherpe prijs.

Goede communicatie:

Uit ervaring weten wij dat het heel belangrijk is om alle betrokken partijen goed en tijdig te informeren omtrent werkzaamheden en onderhoud liften. Dit betekent dat wij altijd vanuit een duidelijke planning werken die vanuit korte lijnen gecommuniceerd wordt. Door onze persoonlijke benadering van dienstverlening zijn onze klanten bovendien verzekerd van één centraal aanspreekpunt.

Transparantie:

Transparantie in werkzaamheden en gemaakte kosten is, zeker vandaag de dag, cruciaal. Wij voorzien onze klanten dan ook van accurate MJOP’s en duidelijke managementrapportages. Zodoende zijn niet alleen de liftprestaties beter inzichtelijk, maar komt u ook niet voor vervelende verrassingen te staan.

Voldoende reserve onderdelen:

Van alle liften in ons onderhoudsportfolio hebben wij genoeg onderdelen op voorraad in een van onze voorraaddepots verspreid over het land. Hierdoor bent u als klant verzekerd van servicemonteurs die u met de juiste kennis én materialen direct kunnen helpen met onderhoud, reparaties of storings-werkzaamheden aan uw liftinstallatie.

Zelf-opgeleide Nederlandse monteurs:

Om de hoogwaardige Mitsubishi-kwaliteit ook in onze liftservice te waarborgen, maken wij uitsluitend gebruik van onze eigen monteurs. Naast een afgeronde specialistische opleiding, beschikken al onze monteurs ook over een officieel VCA-certificaat. Daarnaast zorgen wij ervoor dat ze constant up-to-date blijven via cursussen op onze trainingslocatie in Veenendaal.

Liftonderhoud naar uw wensen

Nadat wij een aanvraag voor een onderhoudscontract hebben ontvangen, nemen wij contact met u op om uw wensen te bespreken en een kosteloze conditiemeting te doen. Deze meting dient als vertrekpunt voor het liftonderhoud. Aan de hand hiervan wordt er vervolgens in overleg met u een onderhoudsplan gemaakt. Onderdeel van dit plan is een op maat gemaakt onderhoudsschema voor uw specifieke lift(en).

Er zijn in hoofdlijnen 5 factoren te onderscheiden die van invloed zijn op de inhoud van het onderhoudsschema. Dit zijn:

  • het merk van de lift;
  • de leeftijd van de lift;
  • het lifttype;
  • de gebruiksintensiteit;
  • het type gebruik(er).

Op basis van de uitgangspunten in het onderhoudsplan wordt er vervolgens samen met u een zo optimaal mogelijk liftonderhoudscontract samengesteld.

Hierbij heeft u de mogelijkheid te kiezen voor een van onze drie standaard contracten (‘Eenvoudig’, ‘Uitgebreid’ en ‘Duurzaam Garant’) of te gaan voor een op maat gemaakt contract. Bij deze laatste variant kunt u kiezen voor een combinatie van de drie standaard contracten aangevuld met eventuele opties naar wens.

Welk contract u ook kiest, bij ons bent u ervan verzekerd dat wij ons zullen houden aan de afspraken en u een eerlijke prijs-kwaliteit bieden. Dit betekent niet te veel, maar ook niet te weinig onderhoud tegen een scherpe prijs, waarvoor u toch verzekerd bent van de kwaliteit die u verlangt.

DSC07562_resize-2

Wilt u meer informatie over onze verschillende onderhoudscontracten? Vraag via onderstaande knop meer informatie aan over liftonderhoud door Mitsubishi Elevator Europe

Nog geen klant? Ook als u geen lift onderhoudscontract bij ons heeft, kunnen wij u helpen bij een reparatie of storing. Laat een van onze monteurs indien nodig een vrijblijvende liftinspectie doen.