De website wordt helaas niet ondersteund door de betreffende browser. We raden je aan om de website in een ander browser te bekijken.

Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Quality in Motion link naar website

Service en vertrouwen doorslaggevend in keuze voor liftrenovatie

Blog - Geplaatst op 27 oktober 2020

VvE Heerenlande uit het Betuwse Opheusden kreeg tijdens de liftkeuring te horen dat er een flinke liftrenovatie aan zat te komen. Dat deze renovatie niet door hun onderhoudspartij naar voren werd gebracht, zette hen aan het denken. Ze stonden voor een aantal keuzes: gaan we wisselen van onderhoudspartij? Wie gaat de gaat renovatie uitvoeren en wanneer? Bestuurslid Roubos vertelt hoe zij dit binnen de VvE hebben aangepakt.

Oude liftsituatie gaf veel problemen
De VvE is 15 jaar oud en bestaat uit 14 appartementen inclusief een parkeergarage. De meeste bewoners zijn met pensioen. Nadat de voorzitter van de VvE plots verhuisde, werden zijn taken onder de andere bewoners verdeeld. Eén van deze taken is de lift. Technische kennis over liften en het onderhoud daarvan ontbrak. 5 jaar geleden wisselden ze nog van onderhoudspartij, nadat hun huidige liftleverancier failliet ging. Helaas bleven de problemen rondom de lift zich voordoen. Een dieptepunt was toch wel dat men zelf een medebewoonster (83) moest redden uit een vastgelopen lift. Een nieuwe lift of een grondige liftrenovatie was nodig. Het bestuur kwam tijdens de oriëntatiefase terecht op de VvE belangbeurs in ‘s-Hertogenbosch. Hier kwam men voor het eerst in aanraking met Mitsubishi. Dit leidde uiteindelijk tot een offerte.

Keuze op gevoel en vertrouwen bleek de juiste
Roubos geeft aan dat zij bij een bestuursvergadering minimaal 3 offertes moeten aanbieden aan haar bewoners. Hierbij kijkt men naar prijs, kwaliteit, transparantie en service. Door de heldere offerte en de begeleiding hiervan viel de keuze op Mitsubishi. De grootste factor die volgens Roubos meeweegt in zo’n beslissing is vertrouwen. “Doordat Mitsubishi altijd bereikbaar is voor vragen en advies, ontstaat er vertrouwen. Zij gaven ons de keuze voor een liftrenovatie of een nieuwe lift. Uiteindelijk hebben we voor een liftrenovatie gekozen. Deze was aanzienlijk duurder dan onze huidige partij. Toch waren wij als bewoners er unaniem snel over uit,’’ aldus Roubos.

Staat jouw VvE ook voor lastige keuzes? Bekijk dan eens onze whitepaper: ik heb een lift wat nu? Of loop je vast bij het vergelijken van liftoffertes? Lees meer over deze onderwerpen die ook jou als VvE aangaan .
Lees meer

De aanpak van de liftrenovatie
Na 15 jaar is de gemiddelde lift aan vervanging of grondige renovatie toe. De liftrenovatie van VvE Heerenlande betrof onder andere werkzaamheden als een nieuwe besturingskast, nieuwe liftknoppen en een deurenrevisie. Doordat de monteurs alles voorafgaand aan een renovatie vakkundig checken, weten zij precies welke onderdelen er vervangen moeten worden. Uiteraard doen zij dit in overleg met de VvE. Zo weten beide partijen waar zij aan toe zijn. Een vervelende bijkomstigheid was in dit geval dat de lift stilstond. Gelukkig heeft Mitsubishi deze klus met urgentie kunnen uitvoeren, zodat de VvE eerder over haar lift kon beschikken.

”Mitsubishi maakt waar wat zij beloven. De liften zijn van hoge kwaliteit en ze hebben perfect personeel.” Roubous, lid technische commissie VvE Heerelande

Op een lijn met de liftmonteur
De renovatie duurde 1,5 week. Roubos vertelt dat hij kan terugkijken op een geslaagde klus. ‘’Ik had direct een goed gevoel bij de monteurs van Mitsubishi. Zij stelden zich netjes voor en bespraken precies wat en wanneer werd uitgevoerd. Ook als zij een dag niet aanwezig waren, werd dit netjes bij ons gemeld. Helder en transparant! Je kunt merken dat de klant centraal staat bij Mitsubishi. Dit geeft een prettig en vertrouwd gevoel, zeker bij een wat kleinere VvE zoals de onze.’’

Na de succesvolle liftrenovatie heeft VvE Heerenlande ervoor gekozen om ook het liftonderhoud door Mitsubishi te laten uitvoeren. ‘’Ik vroeg na de renovatie het mobiele nummer van de liftmonteur, omdat ik nog wel wat opstartproblemen verwachtte. De monteur gaf aan dat ik hem de komende jaren niet zou bellen. We zijn nu een klein half jaar verder en ik heb hem niet meer gesproken. De lift werkt perfect!

Vraag nu de brochure liftrenovatie aan