Aangezien liften in veel gebouwen behoren tot de cruciale infrastructuur voor het vervoeren van mensen en middelen, krijgen ook wij in dit kader in toenemende mate vragen over de gevolgen van Corona op onze diensten en aanlevering van reserve onderdelen. Middels dit bericht willen wij iedereen hierover graag informeren en zoveel als nu mogelijk geruststellen.
Updates rondom het coronavirus
Het coronavirus (COVID-19) en de bijbehorende maatregelen roepen veel vragen op, zo ook over liftgebruik. Wat is toegestaan? Lees de adviezen over liftgebruik en de maatregelen die wij nemen voor onze klanten, werknemers en partners.
Mitsubishi volgt de richtlijnen van het RIVM
De gezondheid van onze klanten en werknemers staat voorop. Daarom volgen wij de regels en richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) rondom het coronavirus. Het RIVM monitort de verspreiding van het coronavirus en geeft aan welke maatregelen er genomen moeten worden. Voor onze vestigingen betekent dat er verschillende hygiëne- en preventiemaatregelen zijn genomen. Bijvoorbeeld thuiswerken waar mogelijk en 1,5 meter afstand houden voor medewerkers die nog wel buiten de deur werken. Uiteraard blijven we het nieuws en beleid van de Nederlandse overheid en het RIVM volgen en passen waar nodig onze maatregelen aan.
Meest gestelde vragen over liftgebruik
We merken dat er veel vragen leven onder liftgebruikers en gebouweigenaren over de verspreiding van het coronavirus en het gebruik van liften. Hieronder geven we antwoord op de meest gestelde vragen. Let op: het betreft adviezen.
We volgen de adviezen van de Nederlandse vereniging voor liften en roltrappen
Onze diensten en service
Liftonderhoud en storingen verhelpen gaan door
Geplande liftonderhoudswerkzaamheden en het verhelpen van liftstoringen gaan gewoon door in tijden van corona. Al onze liftmonteurs zijn extra getraind om veilig en hygiënisch te werken. Zij volgen de richtlijnen van het RIVM, zoals geen handen schudden en op gepaste afstand (1,5 meter) van elkaar blijven. Daarnaast houden wij de gezondheid van onze medewerkers goed in de gaten. Zijn er voor een gebouw aanvullende regels opgesteld in verband met de coronacrisis? Dan volgen onze monteurs deze richtlijnen uiteraard. Mocht je een onderhoudsafspraak willen afzeggen, dan respecteren we dat.
Krijg je onverhoopt te maken met een liftstoring? Dan hoef je je geen zorgen te maken. Onze liftmonteurs staan 24/7 voor je klaar en komen gewoon bij je langs om de storing zo snel mogelijk te verhelpen. Ook als er sprake is van een spoedgeval. Zo kun je ook in tijden van de coronacrisis blijven rekenen op onze hulp en service. Lees meer over onze service bij een liftstoring.
Levering liftmaterialen en reserve onderdelen
Op dit moment heeft de uitbraak van het coronavirus nog geen invloed op de levering van liftonderdelen en materialen. We hebben van alle liften in ons onderhoudsportfolio nog voldoende reserve onderdelen en materialen op voorraad. Ook houden we dagelijks contact met ons moederbedrijf in Japan en onze Europese toeleveranciers over de beschikbaarheid van liftmaterialen en reserve onderdelen. Tot dusver zijn er geen leveringsproblemen. Je kunt dus rekenen op onze kwaliteit van dienstverlening op het hoge niveau dat je van ons gewend bent.
Bereikbaarheid
Klantenservice 24/7
Onze klantenservice is ook in tijden van corona 24 uur per dag telefonisch of per mail te bereiken voor jouw vragen of storingsmeldingen. Bekijk onze contactmogelijkheden. We helpen je graag!
Verkopers en adviseurs
Onze verkopers en (technisch) adviseurs zijn telefonisch en per mail goed te bereiken. Voor afspraken of opnames op locatie kijken we kritisch wat op korte termijn mogelijk en noodzakelijk is. Uiteraard denken we graag met je mee om te zoeken naar een gepaste oplossing. Op voorwaarde dat er geen onnodige gezondheidsrisico’s worden genomen. We vragen hiervoor jouw begrip.
Storing melden?
Dat kan op de gebruikelijke wijze door te bellen naar 0318 586 540 of meld een storing online. Onze monteurs staan 24/7 voor je klaar.
Vragen?
We proberen je zo goed mogelijk op de hoogte te houden over de laatste corona-ontwikkelingen en welke invloed dat heeft op liftgebruik en onderhoudswerkzaamheden. Dit doen we via deze pagina en onze social media kanalen. Heb je nog vragen of opmerkingen? Neem gerust telefonisch of per mail contact met ons op.
Tevens zijn er vanuit de markt mooie initiatieven om ook bij gebouweigenaren en liftgebruikers ideeën op te halen om liftgebruik in de huidige 1,5 meter-samenleving veilig te maken. Zie bijvoorbeeld het 150cm initiatief van adviseur Lift Management Nederland.
We wensen iedereen het beste toe in deze onzekere tijd en het belangrijkste: blijf gezond!