De website wordt helaas niet ondersteund door de betreffende browser. We raden je aan om de website in een ander browser te bekijken.

Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Quality in Motion link naar website

Alles over Field Service Management en de verdere digitalisering van onze werkzaamheden

Blog - Geplaatst op 4 april 2024

In een steeds snellere en complexere wereld is het cruciaal om altijd over de juiste informatie te beschikken. Daarom werken wij hard aan digitalisering en optimalisatie van onze processen in de vorm van Data Driven Maintenance. Ons ultieme doel? Calamiteiten en storingen voorkomen, om jou als klant te ontzorgen. Field Service Management (FSM) speelt hier een grote rol in.

Data Driven Maintenance

Vergrijzing, een dreigend tekort aan technisch personeel en druk om onze expertise op peil te houden. In deze tijd zijn de juiste tools en digitalisering onmisbaar. Hiermee kunnen we planmatiger werken, onze tijd zo effectief mogelijk benutten en kwaliteit leveren op een steeds hoger niveau. Servicemanager Ben Pisters:

“Het stukje digitalisering noemen we Data Driven Maintenance (DDM). We registreren alle liften in ons systeem, inclusief bouwjaar, de componenten en wanneer die zijn vervangen. Onderdelen hebben een theoretische lifecycle, een gemiddelde levensduur. Sommige componenten zijn ritafhankelijk: hoe vaker een deur bijvoorbeeld opengaat, hoe meer slijtage er is. Andere componenten zijn simpelweg verouderd na een bepaalde tijd. Aan deze data koppelen we het Remote Monitoring System, dat onder meer het aantal ritten registreert. Wanneer het systeem aangeeft dat een onderdeel het einde van zijn levensduur nadert, ontvangt de monteur automatisch een seintje om een inspectie uit te voeren.”

Field Service App

Onze monteurs hebben de Field Service App op hun telefoon, die fungeert als digitale werkbon. Hierin krijgen zij taken toegewezen, zoals de inspectie van een onderdeel dat aan het eind van zijn levenscyclus raakt. Pisters: “Dat gaat volautomatisch. Na het voltooien van de taak geeft de monteur een terugkoppeling in het systeem, waarbij hij een conditiescore geeft. Die bepaalt de vervolgactie, zoals de vervanging van het onderdeel.”

Verbeterde planning en communicatie

De voordelen van Field Service Management zijn al merkbaar voor onze klanten. Storingen worden toegewezen aan monteurs op basis van onder meer vaardigheden en locatie. Afhankelijk daarvan wordt de best passende monteur naar de storing gestuurd. Dit resulteert in een verbeterde planning en responstijd. Bovendien voorzien we klanten sneller en accurater van informatie, omdat we deze informatie meteen kunnen doorbriefen. Dat zorgt voor meer inzicht en transparantie.

De toekomst: calamiteiten vóór zijn

Door het verzamelen en analyseren van liftdata kunnen we de levensduur van componenten steeds nauwkeuriger voorspellen. Voor de nabije toekomst betekent dit geen inschattingen meer gebaseerd op gevoel en ervaring, maar een systeem volledig gebaseerd op feiten. “Zo verlengen we de levensduur, zijn we calamiteiten en storingen voor en ontzorgen we de klant,” aldus Pisters. “Bovendien stelt deze data ons in staat om ons voorraadbeheer te optimaliseren, waardoor kritieke artikelen altijd beschikbaar zijn.”

Bij Mitsubishi Elevator Europe blijven we continu innoveren om een optimale inzet van mens, materiaal en middelen te garanderen. Met Data Driven Maintenance gaan we een toekomst tegemoet waarin lifecycle-management samengaat met effectiever onderhoud, voor de allerbeste service en kwaliteit.

Ben jij geïnteresseerd in liftonderhoud door MEE? Lees meer op deze pagina.

Of neem direct contact met ons op.