De website wordt helaas niet ondersteund door de betreffende browser. We raden je aan om de website in een ander browser te bekijken.

Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Quality in Motion link naar website

Liftonderhoud

Stilstand is achteruitgang. We houden je graag in beweging door liftonderhoud op maat. We verzorgen het liftonderhoud voor meer dan 4.000 liften. Onze eigen liften én liften van andere merken. En met succes: de liftinstallaties waarvoor wij het onderhoud verzorgen, hebben gemiddeld 1 storing per jaar. Dat staat tegenover bijna 3 storingen per jaar bij liften waarvoor een andere partij het liftonderhoud verzorgt.

Als je ervoor kiest om een onderhoudscontract af te sluiten bij ons dan kies je voor persoonlijke aandacht en duidelijke afspraken. Bij ons word je niet verrast met onverwachte kosten. Wij kijken naar de beste oplossing voor jouw lift op de lange termijn en nemen tijdens de samenwerking de verantwoordelijkheid voor de werking van jouw liftinstallaties.

Liftonderhoud brochure downloaden Liftinspectie aanvragen Contact opnemen

Hoe werkt liftonderhoud?

Wil je je liftonderhoud door ons uit laten voeren? Dan bespreken we eerste gezamenlijk de wensen die je hebt. Zo kunnen we de behoeften in liftonderhoud goed inschatten en betaal je nooit te veel. Daarna voeren we een vrijblijvende liftinspectie uit om de conditie van de lift te meten. Deze liftinspectie dient als vertrekpunt voor het liftonderhoud. Na de liftinspectie stellen we in overleg een onderhoudsplan op, inclusief een op maat gemaakt onderhoudsschema voor elke specifieke lift. Hiervoor kijken we onder andere naar:

Het merk van de lift

Wij onderhouden niet alleen onze eigen liften maar ook liften van collegamerken. In het onderhoudsplan geven we het juiste advies dat past bij het merk van jouw lift(en).

Het type gebruiker

Door wie wordt de lift gebruikt? Zijn dat de bewoners, het personeel of wordt de lift ook als dienstlift gebruikt en belast met goederen?

Het type lift

In het onderhoudsplan letten wij erop dat het type lift bij de juiste type gebruiker blijft passen. We houden rekening met het hefvermogen maar ook met de verschillende wensen qua comfort en afmeting.

De gebruiksintensiteit

Door wie en hoe vaak wordt de lift gebruikt? Dit zijn zeer belangrijke factoren om het onderhoud van de lift te bepalen en om stilstand en storingen te voorkomen.

De leeftijd van de lift

Net als veel andere producten die je dagelijks gebruikt telt de leeftijd van een lift ook mee. Daarom kijken wij naar het gebruik en de daarbij behorende slijtage.

De omgeving van de lift

Waar staat de lift? Staat deze achter een gesloten deur of buiten op de parkeerplaats bij de supermarkt? Omgevingsfactoren spelen vaak een rol in het benodigde liftonderhoud.

Ben je akkoord met het onderhoudsplan? Dan stellen we gezamenlijk een onderhoudscontract op. Hierbij kun je kiezen voor een van onze standaardcontracten of een op maat gemaakt contract. Welk contract je ook kiest, bij ons ben je ervan verzekerd dat wij ons aan de afspraken houden. Met als doel om de hoge kwaliteit van onze liften te waarborgen. Dit betekent niet te veel en ook niet te weinig onderhoud, tegen een scherpe prijs. Is het contract getekend? Dan zijn wij vanaf dat moment verantwoordelijk voor het liftonderhoud van jouw lift(en).

Dat liftonderhoud verzorgen wij tijdens periodieke servicebeurten. Dankzij het onderhoudsplan weten onze servicemonteurs precies wat zij moeten behandelen en wanneer. Wanneer het tijd is voor een servicebeurt melden onze servicemonteurs zich eerst bij de receptie of gebouwbeheerder. Ze informeren of er nog bijzonderheden zijn met de lift en bespreken dit met betrokken personen. In het liftboek worden tevens alle bijzondere zaken rondom de lift bijgehouden, zodat iedereen die met de lift te maken heeft dit gemakkelijk op een centrale plek kan inzien.

Uren stilstand per lift/jaar

Tijdens de servicebeurten controleren onze monteurs de lift(en) van binnen en buiten, maar ook van boven en onder. Zo kijken we naar de besturing, de verlichting en testen we of het alarm nog goed gekoppeld is met onze centrale meldkamer. De meest voorkomende liftstoringen hebben te maken met de liftdeuren. Deze krijgen het namelijk meestal het zwaarst te verduren. Daarom kijken we tijdens een servicebeurt goed of de rubbers nog op orde zijn en of er geen deukjes in de deur of muurkoppen zitten. Daarnaast wordt er uiteraard nog meer gecheckt en schoongemaakt. Denk hierbij aan de liftmotor, de remmen van de lift en de kabels. Blijven deze bijvoorbeeld wel goed in hun rails lopen?

Door tijdens servicebeurten preventief te werk te gaan hebben onze servicemonteurs ervoor gezorgd dat liften die bij ons in onderhoud zijn al jaren het laagste storingspercentage van Nederland en België hebben. We zeggen dat niet zomaar: het blijkt uit verschillende metingen door verschillende onafhankelijke instituten. De liftinstallaties waarvoor wij het onderhoud verzorgen, hebben gemiddeld 1 storing per jaar. Dat staat tegenover bijna 3 storingen bij liften waarvoor een andere partij het liftonderhoud verzorgt. In de grafiek zie je dat het marktgemiddelde bijna 90 uur stilstand per jaar kent. Dat betekent dat de liften die wij onderhouden veel vaker beschikbaar zijn dan liften die wij niet onderhouden. We bereiken deze topkwaliteit door de inzet van onze nauwkeurige liftonderhoudsmethodiek. Daarnaast gebruiken we alleen materialen en onderdelen van de beste kwaliteit.

Waarom liftonderhoud door Mitsubishi Elevator Europe?

Liften met de hoogste beschikbaarheid

De liftinstallaties waarvoor wij het onderhoud verzorgen, hebben gemiddeld 1 storing per jaar. Dat staat tegenover bijna 3 storingen bij liften waarvoor een andere partij het liftonderhoud verzorgt.

24/7 beschikbaar voor liftonderhoud

Wij staan 24 uur per dag, 7 dagen per week paraat. Onze monteurs staan dus ook ’s avonds, ’s nachts en in het weekend voor je klaar. Door heel de BeNeLux en Duitsland.

Geen onnodige wachttijd

Naast vakkundige monteurs, hebben wij ook bijna alle onderdelen van de liften in ons serviceportfolio op voorraad. Wij doen namelijk alleen onderhoud aan liften waarvan we weten dat we ook echt goed onderhoud kunnen verzorgen. Zo wordt er tijdens het onderhoud of de reparatie gewerkt met de juiste materialen, zonder dat je hier op hoeft te wachten.

Gekwalificeerde monteurs

Om te garanderen dat onze liftservice aansluit bij de hoge kwaliteit van onze liften, maken wij alleen gebruik van Nederlands sprekende monteurs die we zelf opleiden. Naast een afgeronde specialistische opleiding zijn al onze monteurs ook in het bezit van het VCA-certificaat. Daarnaast volgen onze monteurs regelmatig trainingen zodat hun kennis altijd up-to-date is. Hierdoor zijn ze ook bevoegd te assisteren bij liftkeuringen door derden.

Transparant in werkzaamheden en facturatie

Wij zijn transparant in onze werkzaamheden en de facturatie. Indien gewenst ontvang je een heldere onderhoudsplanning (MJOP) en een duidelijke managementrapportage achteraf.

Vast contactpersoon

De communicatie verloopt via een vast contactpersoon die weet wat goed liftonderhoud voor jouw gebouw en de inwoners of gebruikers betekent. Of het nou gaat om de jaarlijkse keuring of advies over het toepassen van nieuwe wet- en regelgeving bij de installatie van een nieuwe lift.

Voorraaddepots verspreid over het hele land

De communicatie verloopt via een vast contactpersoon die weet wat goed liftonderhoud voor jouw gebouw en de inwoners of gebruikers betekent. Of het nou gaat om de jaarlijkse keuring of advies over het toepassen van nieuwe wet- en regelgeving bij de installatie van een nieuwe lift.

Merkonafhankelijk liftonderhoud

Onze onderhoudsmonteurs kunnen het liftonderhoud verzorgen van zowel onze eigen liftinstallaties als van liftinstallaties van andere merken. Zo ben je met elk merk lift verzekerd van liftonderhoud van topkwaliteit.

Wat vinden onze klanten van ons liftonderhoud?

Wij streven naar een goede samenwerking met tevreden partners voor de langere termijn. Lees de ervaringen van onze klanten.

" Een prima firma om mee samen te werken, ze komen hun afspraken na en communiceren goed met de klant. Zowel in de service als bij renovaties en modificaties. "

Jeroen Schutten

Werkvoorbereider | Vastgoed, beheer en onderhoud, Rijnstate

" Wat ook belangrijk is, is het storingenverhaal. Als er een deur niet loopt of een motor niet loopt of weet ik wat dan hoeven wij er niet achteraan. Daar wordt voor gezorgd. "

VvE De Eshof in Rijssen

Gebouwbeheerder, VvE De Eshof, Rijssen

" Ik heb vroeger in de metaalindustrie gewerkt, en kwam daar regelmatig met producten van Mitsubishi in aanraking. Eigenlijk merkte je toen al de kwaliteit, het gaat nooit kapot. Net als onze liften, deze hebben in 10 jaar tijd maar twee keer stil gestaan. "

Dick Heikamp

Technisch bestuurslid

" Wij hebben het maximale onderhoudscontract bij Mitsubishi afgenomen, waarin onder andere keuringen, onderhoud en vervanging van materiaal is opgenomen. Dit ontzorgt ons volledig! "

Lex Nieuwenhuis

Technisch commissie VvE de Dassenburg Zeist

Liftonderhoudsprojecten

Heerema

Leiden

Bij Heerema in Leiden onderhouden wij 5 liften. Zo brengen wij het personeel in de morgen naar hun werkplek en in de middag naar beneden voor de lunch.

NieuwbouwOnderhoud
Lees meer over Heerema

VvE St. Hubertus

Ede

VvE St. Hubertus is een appartementencomplex waar vooral senioren wonen. Sinds 2019 maken ze gebruik van een nieuwe M-Use® lift.

OnderhoudRenovatieM-Use
Lees meer over VvE St. Hubertus

Muziekpaleis Vredenburg

Utrecht

Voor TivoliVredenburg leverden wij 8 verschillende personen- en goederenliften, waaronder meerdere tractieliften met enorme hefvermogens voor het vervoeren van zware (muzikale) apparatuur en machines. Ook het onderhoud mogen wij nog steeds naar volle tevredenheid van de klant uitvoeren.

NieuwbouwOnderhoud
Lees meer over Muziekpaleis Vredenburg

Residence du Sud

Veenendaal

Bij de VvE aan de Kerkewijk was de lift in het appartementencomplex Residence du Sud toe aan vervanging. De keuze viel op een nieuwe lift volgens het M-Use® concept.

OnderhoudRenovatieM-Use
Lees meer over Residence du Sud

DUO2

Groningen

Voor DUO in Groningen hebben we 12 liften opgeleverd van 4 verschillende types.

NieuwbouwOnderhoud
Lees meer over DUO2

VvE De Eshof Rijssen

Rijssen

In Rijssen gebruiken ze als één van de eerste VvE's een M-Use® lift.

OnderhoudRenovatieM-Use
Lees meer over VvE De Eshof Rijssen

Brochure downloaden

Wil je meer weten over wat onze mogelijkheden zijn bij liftonderhoud? Download dan onze brochure.

Brochure downloaden

Liftinspectie aanvragen

Vraag vrijblijvend een liftinspectie aan op locatie. Heb je al advies van je eigen servicemonteur? Vraag dan vrijblijvend een second opinion aan.

Liftinspectie aanvragen

Contact met ons opnemen

Wil je meer weten over ons liftonderhoud? Neem dan contact met ons op en ontdek wat er mogelijk is.

Contact opnemen

M-Use®: 40 jaar lang liftonderhoud

Naast het traditionele onderhoudscontract bieden wij met ons M-Use® model ook een nieuwe manier van liftgebruik. In plaats van eigenaar te worden van een nieuwe lift, word je de gebruiker. Dus wil je een lift die het gewoon doet en tegelijk toekomstbestendig is? Wil je duidelijke, eerlijke afspraken voor een vaste prijs? En wil je geen zorgen over het liftonderhoud? Kies dan voor M-Use®.

Meer informatie over M-Use®