Bij Heerema in Leiden onderhouden wij 5 liften. Zo brengen wij het personeel in de morgen naar hun werkplek en in de middag naar beneden voor de lunch.
Liftonderhoud
Stilstand is achteruitgang. We houden je graag in beweging door liftonderhoud op maat. We verzorgen het liftonderhoud voor meer dan 4.000 liften. Onze eigen liften én liften van andere merken. En met succes: de liftinstallaties waarvoor wij het onderhoud verzorgen, hebben gemiddeld 1 storing per jaar. Dat staat tegenover bijna 3 storingen per jaar bij liften waarvoor een andere partij het liftonderhoud verzorgt.
Als je ervoor kiest om een onderhoudscontract af te sluiten bij ons dan kies je voor persoonlijke aandacht en duidelijke afspraken. Bij ons word je niet verrast met onverwachte kosten. Wij kijken naar de beste oplossing voor jouw lift op de lange termijn en nemen tijdens de samenwerking de verantwoordelijkheid voor de werking van jouw liftinstallaties.
Liftonderhoud brochure downloaden Liftinspectie aanvragen Contact opnemen
Hoe werkt liftonderhoud?
Wil je je liftonderhoud door ons uit laten voeren? Dan bespreken we eerste gezamenlijk de wensen die je hebt. Zo kunnen we de behoeften in liftonderhoud goed inschatten en betaal je nooit te veel. Daarna voeren we een vrijblijvende liftinspectie uit om de conditie van de lift te meten. Deze liftinspectie dient als vertrekpunt voor het liftonderhoud. Na de liftinspectie stellen we in overleg een onderhoudsplan op, inclusief een op maat gemaakt onderhoudsschema voor elke specifieke lift. Hiervoor kijken we onder andere naar:
Het merk van de lift
Wij onderhouden niet alleen onze eigen liften maar ook liften van collegamerken. In het onderhoudsplan geven we het juiste advies dat past bij het merk van jouw lift(en).
Het type gebruiker
Door wie wordt de lift gebruikt? Zijn dat de bewoners, het personeel of wordt de lift ook als dienstlift gebruikt en belast met goederen?
Het type lift
In het onderhoudsplan letten wij erop dat het type lift bij de juiste type gebruiker blijft passen. We houden rekening met het hefvermogen maar ook met de verschillende wensen qua comfort en afmeting.
De gebruiksintensiteit
Door wie en hoe vaak wordt de lift gebruikt? Dit zijn zeer belangrijke factoren om het onderhoud van de lift te bepalen en om stilstand en storingen te voorkomen.
De leeftijd van de lift
Net als veel andere producten die je dagelijks gebruikt telt de leeftijd van een lift ook mee. Daarom kijken wij naar het gebruik en de daarbij behorende slijtage.
De omgeving van de lift
Waar staat de lift? Staat deze achter een gesloten deur of buiten op de parkeerplaats bij de supermarkt? Omgevingsfactoren spelen vaak een rol in het benodigde liftonderhoud.
Uren stilstand per lift/jaar
Tijdens de servicebeurten controleren onze monteurs de lift(en) van binnen en buiten, maar ook van boven en onder. Zo kijken we naar de besturing, de verlichting en testen we of het alarm nog goed gekoppeld is met onze centrale meldkamer. De meest voorkomende liftstoringen hebben te maken met de liftdeuren. Deze krijgen het namelijk meestal het zwaarst te verduren. Daarom kijken we tijdens een servicebeurt goed of de rubbers nog op orde zijn en of er geen deukjes in de deur of muurkoppen zitten. Daarnaast wordt er uiteraard nog meer gecheckt en schoongemaakt. Denk hierbij aan de liftmotor, de remmen van de lift en de kabels. Blijven deze bijvoorbeeld wel goed in hun rails lopen?
Door tijdens servicebeurten preventief te werk te gaan hebben onze servicemonteurs ervoor gezorgd dat liften die bij ons in onderhoud zijn al jaren het laagste storingspercentage van Nederland en België hebben. We zeggen dat niet zomaar: het blijkt uit verschillende metingen door verschillende onafhankelijke instituten. De liftinstallaties waarvoor wij het onderhoud verzorgen, hebben gemiddeld 1 storing per jaar. Dat staat tegenover bijna 3 storingen bij liften waarvoor een andere partij het liftonderhoud verzorgt. In de grafiek zie je dat het marktgemiddelde bijna 90 uur stilstand per jaar kent. Dat betekent dat de liften die wij onderhouden veel vaker beschikbaar zijn dan liften die wij niet onderhouden. We bereiken deze topkwaliteit door de inzet van onze nauwkeurige liftonderhoudsmethodiek. Daarnaast gebruiken we alleen materialen en onderdelen van de beste kwaliteit.
Waarom liftonderhoud door Mitsubishi Elevator Europe?
Liften met de hoogste beschikbaarheid
De liftinstallaties waarvoor wij het onderhoud verzorgen, hebben gemiddeld 1 storing per jaar. Dat staat tegenover bijna 3 storingen bij liften waarvoor een andere partij het liftonderhoud verzorgt.
24/7 beschikbaar voor liftonderhoud
Wij staan 24 uur per dag, 7 dagen per week paraat. Onze monteurs staan dus ook ’s avonds, ’s nachts en in het weekend voor je klaar. Door heel de BeNeLux en Duitsland.
Geen onnodige wachttijd
Naast vakkundige monteurs, hebben wij ook bijna alle onderdelen van de liften in ons serviceportfolio op voorraad. Wij doen namelijk alleen onderhoud aan liften waarvan we weten dat we ook echt goed onderhoud kunnen verzorgen. Zo wordt er tijdens het onderhoud of de reparatie gewerkt met de juiste materialen, zonder dat je hier op hoeft te wachten.
Gekwalificeerde monteurs
Om te garanderen dat onze liftservice aansluit bij de hoge kwaliteit van onze liften, maken wij alleen gebruik van Nederlands sprekende monteurs die we zelf opleiden. Naast een afgeronde specialistische opleiding zijn al onze monteurs ook in het bezit van het VCA-certificaat. Daarnaast volgen onze monteurs regelmatig trainingen zodat hun kennis altijd up-to-date is. Hierdoor zijn ze ook bevoegd te assisteren bij liftkeuringen door derden.
Transparant in werkzaamheden en facturatie
Wij zijn transparant in onze werkzaamheden en de facturatie. Indien gewenst ontvang je een heldere onderhoudsplanning (MJOP) en een duidelijke managementrapportage achteraf.
Vast contactpersoon
De communicatie verloopt via een vast contactpersoon die weet wat goed liftonderhoud voor jouw gebouw en de inwoners of gebruikers betekent. Of het nou gaat om de jaarlijkse keuring of advies over het toepassen van nieuwe wet- en regelgeving bij de installatie van een nieuwe lift.
Voorraaddepots verspreid over het hele land
De communicatie verloopt via een vast contactpersoon die weet wat goed liftonderhoud voor jouw gebouw en de inwoners of gebruikers betekent. Of het nou gaat om de jaarlijkse keuring of advies over het toepassen van nieuwe wet- en regelgeving bij de installatie van een nieuwe lift.
Merkonafhankelijk liftonderhoud
Onze onderhoudsmonteurs kunnen het liftonderhoud verzorgen van zowel onze eigen liftinstallaties als van liftinstallaties van andere merken. Zo ben je met elk merk lift verzekerd van liftonderhoud van topkwaliteit.
Wat vinden onze klanten van ons liftonderhoud?
Wij streven naar een goede samenwerking met tevreden partners voor de langere termijn. Lees de ervaringen van onze klanten.
Liftonderhoudsprojecten
Brochure downloaden
Wil je meer weten over wat onze mogelijkheden zijn bij liftonderhoud? Download dan onze brochure.
Brochure downloadenLiftinspectie aanvragen
Vraag vrijblijvend een liftinspectie aan op locatie. Heb je al advies van je eigen servicemonteur? Vraag dan vrijblijvend een second opinion aan.
Liftinspectie aanvragenContact met ons opnemen
Wil je meer weten over ons liftonderhoud? Neem dan contact met ons op en ontdek wat er mogelijk is.
Contact opnemenM-Sure®: nieuw en circulair
Naast het traditionele onderhoudscontract bieden wij met ons M-Sure® model ook een nieuwe manier van liftgebruik. Je blijft eigenaar, maar hebt een abonnement voor het gebruik en prestaties van de lift. Zo ben je verzekerd van gegarandeerde beschikbaarheid en minimale stilstand. Wil je duidelijke, eerlijke afspraken voor een vaste prijs? En wil je geen zorgen over het liftonderhoud? Kies dan voor M-Sure®.
Meer informatie over M-Sure®