De website wordt helaas niet ondersteund door de betreffende browser. We raden je aan om de website in een ander browser te bekijken.

Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Filter zoekresultaten
Alles
Pagina
Project
Nieuws bericht
Blog bericht
Quality in Motion link naar website

MEEkijken met Maarten Resink - Eerste Monteur Service

Blog - Geplaatst op 19 juni 2025

Iedere dag werken al onze medewerkers hard aan het ontwikkelen, produceren en onderhouden van liften voor onze klanten. Vandaag kijken we mee met Maarten Resink (leeftijd: 28 jaar) uit Leusden. Sinds 2023 maakt Maarten deel uit van het team bij Mitsubishi. In dit interview vertelt hij over zijn overstap van autotechniek naar lifttechniek, zijn mooiste projecten en waarom hij zich helemaal thuis voelt bij Mitsubishi.

Waar kom je vandaan, Maarten? En hoe ben je in dit vak terechtgekomen?

Maarten Resink

Ik zat een half jaar op de pabo en stond in die tijd ook voor groep 5. Al snel kwam ik erachter dat de drukte van zoveel kinderen niet echt bij mij past. Daarnavolgde ik een vierjarige opleiding tot automonteur, waarna ik zeven jaar in dat vak heb gewerkt. Daarna was ik toe aan iets nieuws.

“Een oud-collega, die net als ik automonteur was, maakte de overstap naar de liftenservice en vertelde daar enthousiast over. Zijn verhaal zette me aan het denken, en via een recruiter kwam ik terecht bij Mitsubishi. In juni 2023 ben ik bij Mitsubishi begonnen. Het was best een stap om iets totaal anders te gaan doen, maar ik voelde me al snel thuis, en het bevalt me uitstekend.”

Moest je veel bijleren toen je als servicemonteur begon?

Er zijn veel overeenkomsten met het werk als automonteur, waardoor ik een groot deel van mijn technische kennis direct kan toepassen. En verder leer je ontzettend veel van collega’s en door cursussen. Werken met liften vraagt extra aandacht voor veiligheid, je werkt op hoogte en met hogere spanningen. Je moet continu alert blijven.”

Hoe ziet een gemiddelde werkdag eruit?

“Elke dag is anders, en dat maakt het juist leuk. Rond 8 uur begin ik op locatie. Twee dagen van tevoren kijk ik in de planning waar ik heen ga. Ik voer onderhoud uit, los storingen op en heb contact met klanten. Gemiddeld plan ik vijf tot zes afspraken per dag, maar geen dag is hetzelfde. Storingen kunnen op elk moment tussendoor komen, waardoor de planning ineens verandert. Het fijne is dat ik mijn dagen grotendeels zelf kan indelen, dat werkt erg prettig.”

Maarten werkt samen met twee andere collega’s in regio Utrecht. “We verdelen de liften over drie gebieden, maar 85% van de tijd werk je zelfstandig. Dat past goed bij mij.”

Ook draait hij storingsdiensten. “Gemiddeld één avond per week en eens in de tien weken een weekend. Ik neem de weekenddiensten juist graag op me, omdat dat financieel goed uitkomt nu ik van plan ben om een huis te kopen. Daarom heb ik gemiddeld eens in de vijf weken een weekend storingsdienst”

Wat was je meest uitdagende storing tot nu toe?

“Een lastige kortsluitingdiagnose. Er waren heel veel draden en componenten betrokken. Het duurde een halve dag, maar uiteindelijk had ik het gevonden. Wat het extra mooi maakte, was dat een ander bedrijf het niet opgelost kreeg, en toen werd ik erop gezet. Dat geeft voldoening.”

En je mooiste project?

“Dat is zonder twijfel TivoliVredenburg in Utrecht, het bekende muziekpaleis. Je ziet daar regelmatig bekende artiesten langskomen, wat het werk extra bijzonder maakt. Het onderhoud duurt daar een week, en ik doe dat samen met een collega met wie ik graag samenwerk. Er staan veel liften, waaronder de grootste van de regio Utrecht, dus je bent er flink wat tijd mee kwijt.”

Wat maakt jouw werk zo leuk?

“Het voelt alsof je je eigen onderneming runt, maar dan binnen Mitsubishi. Je regelt je eigen planning en het contact met de klanten. Die vrijheid in combinatie met technische uitdaging vind ik heerlijk.”

Wat is het leukste compliment dat je van een klant kreeg?

“Een klant uit Leusden zei dat ik een hele goede monteur ben, en dat na een relatief korte tijd in dienst. Dat doet je goed. Ik kom die klant soms zelfs privé nog tegen en dan maken we  gezellig een praatje.”

Wat maakt Mitsubishi een fijne werkgever?

“De rust en het vertrouwen. Als je een mindere dag hebt, kun je daarover praten met je manager. Er wordt naar je geluisterd. Dat is belangrijk, zeker met dit werk, waar je continu scherp moet zijn. Je draagt verantwoordelijkheid, en daar houdt Mitsubishi zorgvuldig rekening mee.”

Hoe is het contact met je collega’s?

“Er is veel contact, vooral telefonisch. We helpen elkaar bij storingen, en met sommige collega’s spreek ik ook privé af. Ons team is hecht, en onze manager is top: hij denkt altijd met je mee en heeft écht het beste met je voor.”

Hoe zorg jij voor tevreden klanten?

“Door goed te luisteren. Vaak zijn het kleine ergernissen die je makkelijk kunt oplossen: een lift die piept, of een vieze schacht. Je moet doorvragen, dan los je het probleem achter de klacht op. Onze manager deelt ook klanttevredenheid terug, daar leer je veel van.”

Wat zou je willen delen over hoe het is om bij Mitsubishi te werken?

“Dat hier echt veel kansen liggen. Je kunt doorgroeien als je dat wilt. Bij mijn vorige werkgever zat dat er niet in, maar hier is alles goed geregeld. Mitsubishi is een groot merk, en het geeft een trots gevoel om daar deel van uit te maken. Ze staan bekend om de kwaliteit van hun liften, en dat merk je aan alles.”

Wil jij, net als Maarten, werken bij een organisatie waar techniek, toewijding en samenwerking samenkomen, én waar je alle ruimte krijgt om door te groeien? Neem dan een kijkje bij onze  openstaande vacatures en ontdek jouw mogelijkheden bij Mitsubishi Elevator Europe.